تیم ملی هاکی بانوان کشور در جایگاه پنجم آسیا قرار گرفت مردان و زنان ایرانی سال گذشته در چند سالگی پدر و مادر شدند؟ آشنایی با بیماری‌های شایع زنان و درمان آن اضطراب درونی والدین و چرخه سرنوشت فرزندان نگاهی به کارنامه استاد دانشگاه رادیوی «پکن» که بانویی مشهدی بود | سه میلیون کلمه چینی فارسی شد برنامه‌های جوانی جمعیت از رشد ۱۸ درصدی زایمان‌های سوم به بعد تا پیشگیری از سقط ۴۰۰۰ جنین بانوان بخوانند| عفونت‌های زنان و چند باور اشتباه آمار طلاق پس از ۳ دهه کاهشی شد آسیب شناسی سرودهای تولید شده با تکیه بر «هویت دخترانه» پادکست | بانویی که احیاگر قدیمی‌ترین صندوق پوش مرقد مطهر امام رضا(ع) است شیب نزولی نرخ باروری در کشور متوقف شد خراسان رضوی رتبه نخست کشوری ارائه تسهیلات جوانی جمعیت را کسب کرد راهبرد‌های دستیابی زنان به فرصت‌های شغلی مناسب MRI پیشرفته نارسایی قلبی پنهان در زنان را آشکار می‌کند! رشد استقبال زنان از رمزارز‌ها در سال‌های اخیر افزایش سهم زنان از اشتغال بخش صنعت در ۱۷ استان | معمای اشتغال نیمی از زنان «سیستان و بلوچستان» در صنعت درآمد‌های زیرزمینی مدلینگ به چه قیمتی؟ از تشکیل باندهای مافیایی تا جراحی آرایشگران در خانه! انعکاس هویت فاخر زن در شاهنامه فردوسی معضلی به نام تلفن همراه برای کودکان خانواده، رُکن حیاتی جامعه
سرخط خبرها
گزارش نشریه آمریکایی از آمار مشارکت زنان در انتخابات | نامزدی زنان بیشتر از تمام دوره‌ها

گزارش نشریه آمریکایی از آمار مشارکت زنان در انتخابات | نامزدی زنان بیشتر از تمام دوره‌ها

  • کد خبر: ۲۱۵۱۱۲
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
یک نشریه آمریکایی در تحلیلی با اشاره به تأیید صلاحیت ۱۷۱۳ زن به عنوان نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نوشت که نامزدی زنان در این دوره رکورد زده است.

به گزارش شهرآرانیوز، نشریه آمریکایی نیوزویک در گزارشی تحلیلی نوشت تعداد زنانی که در انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران نامزد شده‌اند بیشتر از تمام دوره‌های دیگر انتخاب مجلس است.

این نشریه آمریکایی نوشت نام حدود ۱۷۱۳ زن در فهرست افرادی که از سوی شورای نگهبان برای نامزد شدن در انتخابات تأیید صلاحیت شده‌اند وجود دارد که این رقم دو برابر تعداد زنانی است که در انتخابات سال ۲۰۲۰ به عنوان نامزد انتخابات حضور پیدا کردند.

نیوزویک نوشته است با این وجود زنانی که برای راه یابی به مجلس امیدوارند، بخش کمی از ۱۵۲۰۰ نامزدی که برای ورود به مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند را تشکیل می‌دهند.

عفیفه عابدی، یکی از نامزد‌های زن دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ایران در مصاحبه با این نشریه گفت: واقعیت این است که ایران یکی از دموکراتیک‌ترین کشور‌های منطقه محسوب می‌شود. شاخص‌های بسیار خوبی در ایران در زمینه کارآموزی، مشارکت سیاسی و اجتماعی، آموزش و حتی استفاده از زنان در مناصب مدیریتی وجود دارد.

با این وجود برخی از افراد معتقدند مشارکت زنان در سطوح بالای قدرت در مقایسه با تخصص و مشارکت اجتماعی آن‌ها کافی نیست. برنامه من در مجلس به دست گرفتن نقشی تخصصی‌تر در زمینه مسائل زنان و مسائل سیاست خارجی است.

عابدی حضور کم نظیر زنان در بین نامزد‌های دوازدهمین دوره مجلس را نشانه‌ای از شکل‌گیری این تفکر دانست که حضور بیشتر زنان در سطوح حاکمیتی می‌تواند به ایران که با مشکلات داخلی دست و پنجه نرم می‌کند، کمک کند.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.